Lieve Hugo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mara Hoogveld - WaarBenJij.nu Lieve Hugo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mara Hoogveld - WaarBenJij.nu

Lieve Hugo

Door: Ronald Besemer

Blijf op de hoogte en volg Mara

30 Juli 2018 | Suriname, Paramaribo

Mara past op de kinderen van wie zich er twee niet zo lekker voelen. En ik sta ook m’n mannetje. Ik rijd alleen en netjes aan de linkerkant van de weg het drukke downtown Paramaribo in met onze pick-up truck om een paar dingen te regelen.

De post om te beginnen. Vind het postkantoor, koop er 10 zegels voor Holland en verstuur de 9 geschreven kaarten (Valentijn moet de zijne nog schrijven aan zijn oppas Patricia). Dat lukt best. Al lik ik me suf, 3 zegels per ansicht.

Joosje is een rotishop aan de Zwartehovenbrugstraat. Neem beter bami mee dan roti. De kinderen hebben het namelijk aan hun maag. Ik zie Joosje vlak voordat ik aan de warmte bezwijk. Airco en cola gelukkig. Zucht. Ik zeg tegen de meneer achter de balie dat ze beroemd zijn in NL en dat ik gestuurd ben (Astrid, Ruben). Had ik beter achteraf kunnen doen want iedereen behalve ik word bediend. Dat duurt een half uur. Moet goed zijn, dat spul.

Ik wandel winkels in voor poncho’s of paraplu’s (we gaan morgen varen) maar tevergeefs. De ATM’s hier doen het niet voor NL passen. Deze boodschappen verschuiven naar later op de dag.

Dan ineens een sensatie: een bord van een platenzaak verwijzend naar de achterzijde van een parkeerplaats. Woh. Dat kennen wij, dit wordt ‘n hardcore nerdy ervaring. Groningse toestanden. Nugget if you duggit. Erheen! Binnen word ik niet door een coole dude maar een stevige 50-jarige Surinaamse ontvangen die me eerst into de dvd’s met geschiedenis duwt. Nee! Ik wil muziek. Alles is hier non-stop meneer. Wtf is dat nou weer. Veel soul hier, maar dat hebben we thuis ook. Met mijn assistente zoek ik verder en uiteindelijk sta ik met Lieve Hugo buiten.

De auto ruikt naar bami, de regen barst weer los en het verkeer zit muurvast. Zou Mara ongerust zijn? Lieve Hugo zingt Blaka Rosoe en de ruitenwissers klappen hard over mijn voorruit.

  • 30 Juli 2018 - 21:37

    Carmelita:

    Echte Surinaamse toestanden

  • 30 Juli 2018 - 21:41

    Carmelita:

    Ik moet nog doorkrijgen waarom steeds de helft van mijn reacties geplaatst wordt. Mooi sfeervol einde van jouw blog. Me like!

  • 30 Juli 2018 - 23:17

    Lieke Van Elewout:

    Heel beeldend beschreven. Ik zie het voor me. Heel erg leuk om jullie zo te kunnen volgen.

  • 31 Juli 2018 - 07:33

    Martha Verrsrma:

    Ronald ik zat in jou verhaal. Zo Suriname. Na zoveel jaar nog steeds hetzelfde..
    Lastig pinnen niet mogelijk.
    Je kan vast van Ingrid geld lenen, als t moet en ze t heeft.( zo suri)
    En je eigen blaka rosoe , was ze ongerust?

  • 05 Augustus 2018 - 13:04

    Gerry:

    Bijzondere belevenis!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mara

Dit jaar doen wij Suriname. Met het hele gezin. Terug naar onze roots, gaan we onontgonnen terrein verkennen. Wat een avontuur! We nemen je graag mee op onze reis.

Actief sinds 20 Juli 2018
Verslag gelezen: 520
Totaal aantal bezoekers 8161

Voorgaande reizen:

22 Juli 2018 - 09 Augustus 2018

Utrecht doet Suriname

Landen bezocht: